Professioneel ruw carbon wordt geweven in Giants eigen carbonfabriek met behulp van onze meest geavanceerde engineering- en constructiemethoden, waaronder Continuous Fiber Technology om sterkte toe te voegen en tegelijkertijd het gewicht te verminderen en Carbon Nanotube Technology: hars met nanodeeltjes die het carbon beter bestand maken tegen impact van bijvoorbeeld stenen en takken.

XTC Advanced SL 29
ALL OUT XC
Highlights
Als het gaat om pure XC-racesnelheid en prestaties, dan gaat er niks boven de efficiëntie van een lichtgewicht composite hardtail. De nieuwe XTC Advanced SL 29 bouwt voort op zijn historie tijdens Worldcup-races, maar heeft een totaal herzien frame dat nu de basis vormt voor de lichtste offroad-machine die we ooit hebben gebouwd. Het superlichte chassis is handgebouwd met de allerbeste Advanced SL composite en heeft een geometrie die optimaal is afgestemd op de uitgebalanceerde, stabiele en licht lopende 29 inch wielen. Elke fiets wordt volledig met de hand opgebouwd en heeft een specifieke carbon layup die per framemaat verschilt. Het resultaat? Turbo-efficiëntie in beklimmingen, soepel comfort over wortels, rotsen en geulen en een compromisloze prestatiedrang die aansluit bij jouw XC-obsessie.

Advanced SL-Grade Composite Frame
Geoptimaliseerde buisvormen
Een volledig nieuw ontworpen XtC Advanced SL 29 frame waarbij elke buisvorm is geoptimaliseerd om gewicht te reduceren, stijfheid te behouden en de rijkwaliteiten op XC-terrein te verbeteren.
OverDrive
Ontworpen om precieze stuurprestaties te leveren. De extra grote balhoofdlagers (1 1/2 "onderste en 1 1/8" bovenste lager) in combinatie met de taps toelopende (tapered) stuurbuis creëren optimale stuurstijfheid.
Interne kabelgeleiding
Interne kabelgeleiding met minder, maar grotere poorten en gereedschapsloze trapasgeleider, zorgt voor eenvoudige kabelinstallatie en minimaliseert framegewicht.
MegaDrive
Een rechthoekige extra oversized onderbuis en oversized bovenbuis zorgen samen voor superieure frontale, laterale en torsionele besturingsprecisie. De nauwkeurig ontworpen, rechthoekig gevormde onderbuis levert ongekende stuur- en trapstijfheid.
PowerCore
Het oversized vormgegeven gebied bij de bottom bracket en liggende achtervork heeft een volledig geïntegreerd 92-milimeter breed trapas ontwerp. De symmetrische, liggende achtervork verhoogt de stijfheid aan de zijde van de aandrijving en de stabiliteit aan de zijde waar de schijfrem zich bevindt.
Boost Technologie
Bredere naaf spacing (110 mm voor / 148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle, meer ruimte om bredere banden te kunnen monteren en een verbeterde kettinglijn.
Foto's
Selecting any of the image buttons will open a larger image gallery with image descriptions